هیئت منتظران مهدی عج

هیئت منتظران مهدی عج سرابی

شماره چهل و هشتم هفته نامه آل ياسين

جمعه 28 ديماه 1386

هفته نامه آل ياسين ـ شماره چهل و هشتم

 

 

 

در اين شماره مي خوانيد:

براي ظهور دعا كنيد

چرا امام زمان فرزند امام حسين است؟

صدقه دادن برای سلامتی امام(ع)

به سامان شدن

يا لثارات الحسين/2

نماز شب، جامعه، عاشورا

کارفرمای دو عالم

اظهارات مدعي ارتباط با ائمه درباره كراك

سپاس به خاطر عاشورا، اشک و امام

ســرزمــيــن مـــوعـــود

براي مشاهده روي لينك مطالب كليك كنيد

نوشته شده در جمعه بیست و هشتم دی 1386ساعت 10:11 AM توسط منتظر|

 

راوی گوید : از حضرت موسی جعفر علیه السلام در مورد گفتار خدای عزّ و جلّ پرسیدم که می فرماید :

"و کسی که بر خدا توکّل کند پس خدا او را بس است " حضرت فرمود : توکّل نمودن بر خدا دارای درجاتی است که یکی از آنها این است که در تمامی کارهایت بر خداوند توکّل کنی پس هر چه خداوند با تو کند از او خوشنودی زیرا می دانی که او در رساندن خیر و فضل بر تو کوتاهی نمی کند و می دانی که حکم در تمامی امور از آن اوست پس با سپردن تمامی کارهایت به خداوند بر او توکّل کن و در همه ی امور به او اعتماد کن .  

 

             کتاب جهاد النفس ؛ وسائل الشیعه شیخ حر عاملی قدس سره  ص ۷۳ و ۷۵ 

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 7:38 PM توسط منتظر|

حاج آقا حق شناس

                

  

حضرت آیت الله آقای حاج شیخ میرزا عبدالکریم حق شناس یکی از مصادیق بارز عالمان ربانی در زمانه ما می باشد . هر چند این بزرگوار در این سالها پیر و ضعیف شده است اما به حقیقت و به راستی که وجودش و نفس کشیدنش برای شهر تهران ، مایه برکت و اثر است . در زمانه ما اگر کسی دوست دارد آقا شیخ مرتضی زاهد را از نزدیک ببیند و اگر می خواهد بزرگانی چون مرحوم آقای میر سید علی آقای مفسر ، آقا شیخ محمد حسین زاهد و حاج مقدس و امثال این بزرگان را از نزدیک ببیند ، باید به دیدن حضرت آیت الله آقا میرزا عبدالکریم حق شناس برود ، علم وارسته ای که از همان سنین نوجوانی با  مراقبه ای کامل ، با تمام وجودش در بندگی و اطاعت خدای سبحان بوده و تحت عنایات ویژه حضرات معصومین علیهم السلام ذره ذره دل و جانش نورانی و الهی شده است .

     یک روز حاج آقای حق شناس در سالهای جوانی آقا شیخ مرتضی زاهد را در خواب    می بیند . ایشان با چند نفر ، به همراه آقا شیخ مرتضی زاهد از بازار به مسجد جمعه وارد می شوند و همچنان پیش می روند تا به حوض بزرگ صحن مسجد می رسند که در این هنگام آقا شیخ عبدالکریم می بیند آقا شیخ مرتضی از روی حوض مسجد رد میشود و به آن سوی حوض می رود . آقای حق شناس حوض را دور می زند و به کنار آقا شیخ مرتضی می رود و از ایشان می پرسد :

آقا شما چگونه به این مقامات رسیده اید ؟

آقا شیخ مرتضی جواب میدهد :

" با ترک محرمات و انجام واجبات ."

    حضرت آقای حق شناس از این خواب خوشش می آید و تصمیم می گیرد تا با این خواب ، آقا شیخ مرتضی را امتحان و آزمایش کند . با این نیت به نزد ایشان می رود تا در بیداری نیز جواب آقا شیخ مرتضی را از زبان او بشنود .

آقا شیخ مرتضی دوباره در بیداری نیز به او می گوید :

 

                         " با ترک محرمات و انجام واجبات "! 

                                       شیخ مرتضی زاهد

   زندگینامه آقا شیخ مرتضی زاهد  ص 145

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 7:37 PM توسط منتظر|

امام صادق علیه السلام فرمودند:

  

 کسی که سه چیز به او داده شده از سه چیز بی بهره نمانده است : کسی که به او دعا عطا شده است ، اجابت هم به او عطا گردیده است و کسی که به او شکر داده شده زیادت هم به او بخشیده شده و کسی که توکّل به او عطا گردیده ، کفایت هم به او عطا شده . سپس فرمودند: آیا کتاب خدای عزّ و جلّ را تلاوت کرده ای ؟ " وکسی که بر خدا توکّل کند پس خداوند او را بس است " {اشاره به فقره سوّم } و "اگر شکر کنید بر شما زیادتی می بخشیم " {اشاره به فقره دوّم }  و " مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم " {اشاره به فقره اوّل} .        

 

        کتاب جهاد النفس وسائل الشیعه شیخ حر عاملی قدس سره ص 73 و 75

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 7:34 PM توسط منتظر|

 

اللهم لعن العمر  و  ابوبکر و عثمان ثم عمر ثم عم

 

 ثم عمر

بشماررررررررررررررررررر

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 4:12 PM توسط منتظر|

حسادت می کنم بر چاه کوفه
که شد محرم به راز ماه کوفه
تاسف می خورم بر ملت عصر
که دارد می رود درراه کوفه
******* ************* ******** ********* *******
خداوندا به حق فرق مولا
به خون جاری از پهلوی زهرا
مرا در ذل عفو اهل بیتت
ببخشا چون رسد آن وعده فردا
******* ****** ******* ********* ******** *******
شدم مست نگاهت ,می چه حاجت
تو را دارم به ملک ری چه حاجت
چو عشقت می نوازد ساز دل را
مرا دیگر به تار و نی چه حاجت
****** ******* ****** ******** ********* ********
دلم دارد هوای کوی مولا
دلم می گوید او باشد همین جا
نسیم رهگذر گر یاردیدی
بگو یک شب بزن سر بر دل ما
******* ******** ****** ******* ******** ********
قسم بر عشق مجنون عشق فرهاد
که از هجران یارانم به فریاد
چو آن برگ جدا از شاخه ام من
که حیران گشته ام در دامن باد
******** ******** ********* ******** **** *** ****
به دل گفتم بکن او را فراموش
کشید اما نگاهش را در آغوش
نه تنها یاد او را بیشتر کرد
که لحظه لحظه از او گشت مدهوش

هر آن کـه جانب اهل خدا نـگـه دارد
خداش در همـه حال از بلا نـگـه دارد
                                        حديث دوست نگويم مگر به حضرت دوست
                               کـه آشـنا سخـن آشـنا نگـه دارد
دلا مـعاش چنان کن که گر بلـغزد پاي
فرشتـه‌ات بـه دو دست دعا نگه دارد
                                      گرت هواست که معشوق نگسـلد پيمان
                                        نـگاه دار سر رشـتـه تا نـگـه دارد
صـبا بر آن سر زلـف ار دل مرا بيني
ز روي لطـف بگويش که جا نـگـه دارد
                                                  چو گفتمش که دلم را نگاه دار چه گفـت
                                      ز دسـت بنده چه خيزد خدا نگـه دارد
سر و زر و دل و جانـم فداي آن ياري
کـه حـق صحبـت مهر و وفا نگه دارد
                                               غـبار راه راهگذارت کجاست تا حافـظ
                                           بـه يادگار نـسيم صـبا نـگـه دارد

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 3:44 PM توسط منتظر|

بوی محرم آمده ما را صدا کنید             ما را دوباره در غم خود مبتلا کنید 

سالی به انتظار شما گریه کرده ایم      شاید به چشم قدمی آشنا کنید

قلبم برای سینه زدن تنگ آمده            رخصت دهیدو در دلمان کربلا کنید  

شال عزا به گردن من بسته مادرم      دارد امید درد مرا هم دوا کنید

چشم انتظار اذن علمدار مانده ایم     خواهید جان دهیم ویا سر جدا کنید

این هم شماو این دل ناقابلم           وقتش شده که روضه خودرا بپا کنید

هُرم سوزان كوير، بر خستگي كاروانيان نيشتر مي زند و بدن هاي خسته آن ها را مي آزارد. خورشيد غروب دوم محرم، آرام خود را در تنگناي افق جاي مي دهد. كاروان بر سينه تفتيده بيابان توقف مي كند. صدايي مي پرسد: اين جا كجاست؟ پاسخ مي آيد: اين جا كربلاست! آري، حسين (ع) به كربلا مي رسد و دل كوير را در تب و تاب مي اندازد. آسمان نيز، چهره در هم كشيده است. زمين بغض خود را فرو مي خورد. فرات بي صدا اشك مي ريزد و خارها خود را به دست نسيم گرم سرنوشت داده اند.امام حسین روز ترويه يعنى هشتم ذى ‏حجه سال 60 قمرى از مكه معظمه به سوى عراق مهاجرت فرمود و پس از چند روز، لشكريان عبيدالله بن زياد به فرماندهى حر بن يزيد رياحى با آن حضرت مواجه شده و مانع حركت آن حضرت به سوى كوفه شدند. گرچه حر بن يزيد، مأموريت داشت با امام حسین برخو رد شديد نمايد، وليكن رفتار وى با آن حضرت بر رفق و مدارا بود. به همين جهت‏ حر و لشكريانش در نماز جماعت  امام حسین شركت مى ‏كردند و به خطبه ‏هاى دلنشين وى گوش جان مى‏ سپردند و اين دو سپاه، چند روز بدون هيچ‏گونه مشكلى در كنار هم بودند. اما عبيدالله بن زياد كه عطش فراوان براى جنگ با اباعبدالله الحسين داشت، نامه ‏اى به حر بن يزيد نوشت و وى را مأمور سخت‏گيرى برامام حسین (ع) نمود. حر بن يزيد نيز طبق فرمان، راه را بر امام ويارانش مسدود نمود و آنان را به سوى منطقه خشك و بى حاصل به نام کربلاهدايت كرد و در آنجا آنان را در محاصره خويش قرار داد. روز پنج شنبه دوم ماه محرم  سال 61 هجرى امام حسين عليه السلام در يكى از نواحى نينوا به نام كربلا فرود آمد. قافله  امام حسین  چون به سرزمين کربلارسيدند، آن حضرت پرسيد: اين زمين چه نام دارد؟ عرض كردند: كربلا. آن حضرت تا نام کربلارا شنيد، فرمود: اللهم اني اعوذ بك من الكرب و البلاء. فرمود: اين، موضع كرب و بلا و محل محنت و عنا است، فرود آييد كه اينجا منزل و محل خيمه‏ هاى ما است و اين زمين، جاى ريختن خون ما است و در اين مكان قبرهاى ما واقع خواهد شد. جدم رسول خدا مرا به اين امور خبر داد.  روز بعد عمر بن سعد بن ابى وقاص زهرى با چهار هزار نفر از كوفه رسيد و در مقابل امام جاى گرفت. عمر بن سعد از قريش و از طايفه بنى زهره بن كلاب و خويش نزديك حضرت آمنه مادر بزرگوار رسول خدا (ص) بود. پدرش سعد بن ابى وقاص از پنج نفرى است كه در آغاز بعثت رسول خدا صلى الله عليه و آله بوسيله آشنايى با ابى ابكر به دين اسلام در آمدند و نام او در تاريخ اسلام و فتوحات اسلامى پر آوازه است.عمر بن سعد كسى نزد امام عليه السلام فرستاد كه چرا به عراق آمده ايد؟ امام در جواب فرمود: عراقيان خود مرا با نوشتن نامه خوانده اند اكنون اگر از آمدن من كراهت داريد به همان حجاز باز مى گردم. ابن سعد نامه اى به ابن زياد نوشت و آنچه را امام فرموده بود گزارش داد. ابن زياد گفت: اكنون كه چنگال هاى ما به سوى او بند شده است، اميد نجات و بازگشتن به حجاز دارد؟ ديگر گذشت و راهى براى وى باقى نمانده است.آنگاه به ابن سعد نوشت نامه ات راخواندم آنچه نوشته بودى فهميدم از حسين بن على عليه السلام بخواه كه خود و همه همراهانش با يزيد بيعت كنند و آنگاه كه بيعت به انجام رسيد، ما هرچه خواستيم نظر خواهيم داد. سپس نامه ديگرى از ابن زياد رسيد كه آب را به روى حسين و ياران وى ببند تا قطره اى از آن را ننوشند، و عمر بى درنگ عمرو بن حجاج را به فرماندهى چهار هزار سوار فرستاد كه ميان اباعبدالله و آب فرات حايل شدند و راه آب را بر امام و اصحابش بستند و اين پيش آمد و سه روز پيش از شهادت امام روى داد. امام عليه السلام از ابن سعد خواست كه با وى ملاقات كند و شبانه در ميان دو سپاه ملاقات كردند و مدتى با هم سخن گفتند. چون عمر بن سعد به اردوگاه خود بازگشت و نامه به ابن زياد نوشت كه خدا آتش جنگ را خاموش كرد و با هم توافق كرديم و امر امت به خير و صلاح برگزار شد، اكنون حسين بن على آماده است كه به حجاز برود و به يكى از مرزهاى اسلامى روانه شود و آنگاه جمله اى را به عنوان دروغ مصلحت آميز براى رام كردن ابن زياد نوشت. با رسيدن اين نامه ابن زياد نرم شد و تحت تاثير پيشنهادهاى ابن سعد قرار گرفت. اما شمر بن ذى الجوشن (لعنت الله عليه) كه حاضر بود گفت: اشتباه مى كنى، اين فرصت را غنيمت شمار و دست از حسين بن على كه اكنون بر وى دست يافته اى بر مدار كه ديگر چنين فرصتى به دست نخواهى آورد. ابن زياد گفت: راست مى گويى، پس خودت رهسپار كربلا باش و اين نامه را به ابن سعد برسان كه حسين و يارانش بدون شرط و تسليم شوند. آنگاه ايشان را به كوفه فرستاده و گرنه با ايشان بجنگد و اگر هم ابن سعد زير بار نرفت و حاضر نشد با حسين بن على بجنگد، تو خود فرمانده سپاه باش و گردن او را بزن و سرش را براى من بفرست.آنگاه به ابن سعد نوشت: من تو را نفرستادم كه با حسين بن على مدارا كنى و نزد من از وى شفاعت كنى، و راه سلامت و زندگى او را هموار سازى. اكنون ببين اگر خود و يارانش تسليم شدند آنها را نزد من بفرست، و اگر امتناع كردند بر آنها حمله كن تا آنان را بكشى و بدن ها را مثله كنى، اما عهد كرده ام كه او را بكشم و لگد كوب اسب ها كنم. اكنون اگر به آنچه دستور دادم عمل كردي، تو را پاداش مى دهم و اگر به اين كارها تن ندادى از كار ما و سپاه ما بركنار باش و لشكريان را به شمر بن ذى الجوشن واگذار كه به ما وى دستور داده ايم.

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد (ص) و آل محمد.

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 3:41 PM توسط منتظر|


mazhabi 106JamkaranAshura 38

Download Download Download

Ashura 71 Ashura 92 Ashura

Download Download Download

Ashura 167islamic wallpaperislamic wallpaper

DownloadDownload Download

آقا میا اینجا کسی در فکرتان نیست

                                             اینجا کسی دلواپس صاحب زمان نیست

ضخم زبان ، بیچاره کرده عاشقان را

                                             اینجا کسی با هیئتی ها مهربان نیست

معنای عفت در کتب تغییر کرده

                                            حجب و حیا در چشمهای دختران نیست

هر کس کلاه خویش را چسبیده محکم

                                             اینجا کسی در فکر درد دیگران نیست

قرآن شده کالای دست اهل بازار

                                            هیهات قرآن هم فروشش رایگان نیست

بر روی دیوار اتاق شاعرت هم

                                          دیگر نشان قاب عکس جمکران نیست

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 3:33 PM توسط منتظر|

درخواستی:

از نظر من هر جفتش رو بگيريد چون حجمشون مناسبه.

یاد امام و شهدا دل و میبره کرببلا - حجم:۲.۷۰M(كيفيت بالاتر از پاييني با اين تفاوت كه اول و آخرش يه كمش نيست)

یاد امام و شهدا دل و میبره کرببلا - حجم:1.23M(كيفيت پايين تر از بالايي به صورت كامل)

منابع:آويني           ياسين مديا

 

مجيد بني فاطمه:

پر پرواز بده تا من پر بگيرم تا حريمت نوكرت ميشم به ولله سر سفره ي كريمت - (لينك غير مستقيم)

شب جمعه وقتي كه از حرم بوي سيب مياد تو صفاي سينه زنا صداي حبيب مياد - (لينك غير مستقيم)

حميد عليمي:

مي خوام ازطرف همه رفيقام بگم آقا غلط كردم (درد دلي با امام زمان)

سيد مهدي ميرداماد:

 بيايد ببنديد توي دام دست و پاهام و تا بلكه با اين بهونه ببينم آقام و

حسين سيب سرخي:

همه ميگن خدا تكه يكي و دو تا نداره خدا ميگه علي تكه نظير و همتا نداره

زنجير برام بياريد امشب جنون گرفتم امشب دوباره عطر حيدريون گرفتم

آي عاقلا ديوونه ها بياين بريم به كربلا با ذكر يا حسين حسين پر بكشيم سوي خدا

شب جمعه وقتي كه از حرم بوي سيب مياد تو صفاي سينه زنا صداي حبيب مياد

عبدالرضا هلالي:

وجود من سراي تو تپش دل نواي تو كاري ديگه بلد نيستم مي خونم از چشاي تو - (لينك غير مستقيم)

منابع:بچه هاي قلم         ذاكرين       خاتم النبيين

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 3:27 PM توسط منتظر|

مهدي اكبري:

دل هوايي من شده كبوتر گنبد طلا ، به روي قلبم خدا نوشت تويي گداي امام رضا

مجيد بني فاطمه:

اي مرگ مدد كن كه من زار بميرم ، اي زهر خلاصم كن و بگذار بميرم

محمود كريمي:

خونه سبزه دل سرخ عاشق ديوونه سبزه شراب اگه عوض شده پيمونه سبزه در اين ميخونه سبزه

 ابالفضل ساقي طفلان حسين ، ابالفضل شيرين تر از جان حسين

ميگن كه پادشاه عشق اسير چشم مستشه ، گره گشاي عالمه دل همه تو دستشه

ميدرخشه اشك ستاره تو سينه ي تار امشب ، بيرق عزا رو بياريد رضا عزاداره امشب

 مهدي مختاري:

سينه زنا گريه كنا ديوونه هاي كربلا ، هيئتيا حسينيا خونه به دوشاي آقا

عموي سقام اي بي قرينه ، بر گرد به خيمه جون سكينه دلم غمينه ، عموي سقا

 محمد رضا طاهري:

بدون عشقت كارم تمومه ، نفس كشيدن بي تو حرومه

حسينيا با هم ديگه نوحه بخونيم ، به پاي آقاي غريبمون بمونيم

شور ماتم به پا كن اي دل اي دل ، خيمه ي غم به پا كن اي دل اي دل

رسيده همراه اشك و آه ، حسين زهرا كند صدا ، رسيده زينب ز راه ، عزيز مادر حسين غريب مادر حسين

عشقا دروغن به خدا تو اين زمونه ، عشق يكي فقط براي من ميمونه

بارون اندوه و محن از ابر ماتم ميباره ، روي قلب خسته ي من غم و بلا پا ميذاره

از كرم تو با علم تو سينه زنان ميايم آقا تا حرم تو ، مشق شباي تنهاييام نام حسينه ، عشق دل من ديدن بين الحرمينه ، ارباب حسينه

دارم اشك خجالت در اين مصيبت نشستم از پاي ، زينب اي هوادارم يار و غمخوارم بيا تماشا

 سيد جواد ذاكر:

من بي مايه كه باشم كه خريدار تو باشم ، حيف باشد كه تو يار من و من يار تو باشم

منابع:آويني          ساقي            ذاكرين             ديوانگان رقيه

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 3:25 PM توسط منتظر|

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com   منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com   منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com   منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com

کدی برای ستاره باران کردن وبلاگ شما(هدیه مینوس به وبلاگ شما)

Highlight all the code then right-click on it to copy it

لطفا کد را هایلات کرده و سپس کپی کنید و در بین تگهای بادی و یا در انتهای کدهای قالب وبلاگتون پست کنید:

--------------------

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com    

۱-كد اول انفجار ستاره در وبلاگ يا سايت هستش كه باعث ايجاد جلوه زيبايي در صفحه ميشه . درضمن به نظر من بهتره وبلاگ ها يا سايت هايي كه پس زمينه شون تيرست از اين كد استفاده كنند :

۲-كد دوم انفجار توپ در وبلاگ يا سايت هستش كه شبيه آتيش بازي ميمونه . درضمن به نظر من اينم بهتره در وبلاگ ها يا سايت هايي استفاده بشه كه پس زمينه شون تيرست :

--------------------

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com    

کد بستن راست کلیک با هشدار<<شما میتونید جمله پیام داده شده رو که من گذاشتم پاک کنید و جمله مورد علاقه ی خودتون رو بزارید>>.

------------------------------------------------------

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com    

فالنامه برای وبلاگ شما"

برای قرار دادن این فالنامه در وبلاگ" شما باید این کد را در جای مناسبی در ویرایش قالب وبلاگتون کپی کنید

------------------------------------------

 

روی فلش بالا کلیک کنید...

اینم کد این فلش برای قرار دادن تو وبلاگتون"البته نه توی قالب بلکه توی پست مطالب وبلاگتون:

-------------------------------------------

صفحه در حال بارگذاري است!
لطفا کمي صبر کنيد...

 
اینم کد لودبنگ شماره ۲
 
خوب ابتدا كد زير رو برداريد و در قالب وبلاگ ( يا كدهاي Html صفحه ي مورد نظرتون ) بعد از تگ كه در اول قالب هست بزاريد .  

بعد از اينكه كد بالا رو در جايي كه گفتیم قرار داديد نوبت به كد دوم ميرسه . كد دوم كاربردش اينه كه وقتي صفحه كامل لود شد لودينگ بسته بشه پس اين كد بايد در انتهاي قالب و قبل از تگ قرار بگيره . 

                                                             

-------------------------------

یکی از دوستان درخواست کرده بودند تا کدی رو تو وبلاگ بزارم تا به وسیله اون بقیه بتونند لوگو وبلاگ ایشونو تو بلاگ یا سایتشون بزارند.توی این پست من این کد رو قرار میدم تا بقیه دوستانم بتونند از این کد استفاده کنند

--------------------------------------

خیلی از دوستان وبلاگ نویس در بلاگفا به این مشکل بر میخورند که نمیتونند تو وبلاگشون آخرین مطالب وبلاگشون رو به صورت آرشیو داشته باشند به وسیله کد زیر میتونید این مشکل رو تا حدودی حل کنید:

----------------------------------

توي اين پست مي خوام يك كد كه نوعي لودينگ هست و در استاتوس بار نمايش داده ميشه رو براتون معرفي كنم .

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 3:9 PM توسط منتظر|

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com    

اینم کدی که از کاربر وبلاگتون اسمش رو سوال میکنه و به نام خودش بهش خوش آمد میگه 

---------------------------------------------------

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com     

دوست عزیزی(ساقی) کد عروسک سخنگو مرلین رو درخواست کرده بود که برای این پست آماده کردم ضمنا کدها رو بهتره در کنترل پنل وبلاگ و قسمت تنظیمات--->کدها "یا در انتهای کدهای قالب وبلاگتون قرار بدین.

-----------------------

کد لودینگ زیبایی رو برای وبلاگتون آماده کردم که امیدوارم خوشتون بیاد:

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com

۱-این کد را بعد از html در اول ویرایش قالب خود بگذارید...

۲-این کد هم قبل از html در آخر ویرایش قالب خود بگذارید....

                            

 

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 3:1 PM توسط منتظر|

به مناسبت ایام عزاداری محرم ۲۰ رینگتون یا همون زنگ موبایل رو در یک پک برای دانلود آماده کردم.التماس دعا

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com    توجه:برای دانلود اگر از نرم افزار  Download Accelertor Plus استفاده میکنید اونو از کار بندازید و حتما روي لينك زير کلیک راست کرده و گزینه save target as...رو انتخاب كنيد

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com    حجم:11.9 MB

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com    دانلود زنگ موبایل (مداحی)

پسورد: www.minos.blogfa.com ((به کوچک بودن تمام حروف توجه کنید))

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com    منبع: دانلودستان مینوس

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 2:58 PM توسط منتظر|

 ۶کد از مداحی های حاج محمود کریمی رو برای ایام عزاداری محرم آماده کردم که امیدوارم ما رو از دعای خیر محروم نکنید.

۱- دلخون تر از ابر و طوفان...

۲-شب تار بی قرار دلی که چاره نداره...

۳-ای سحر شب بیماریت...

۴-وقتی طبیعت فارغ از قال و مقالم بود...

۵-بعضی روزا فکر میکنم بار گناهم...

۶-عشق حسین یار منه..دیوونگی کار منه...

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 2:58 PM توسط منتظر|

۷ کد آهنگ و مداحی با صدای غلامحسین کویتی پور آماده کردم و خواهشی که از دوستان گلم دارم اینه که برای شادی روح شهدا صلواتی نثار کنید چون این ایام بیشتر به اونا تعلق داره (یا علی)

منبع:مجله الكترونيك مينوس                      www.minos.blogfa.com

۱-چنگ دل

۲-آرزومندان

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 2:55 PM توسط منتظر|

----

---

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 12:29 PM توسط منتظر|


 

خلق می داند که در بهداری قُرب حسین    

دردها را بیشتر عبّاس درمان می کند

یا اباعبدالله الحسین علیه السلام

1) ای خشك لب !

 

ای ابتدای شعرهای عاشقانه

وی منتهای آرزوی عارفانه

ای خشك لب ! مستغنی از امواج دريا

وی در عطشناكی سروده صد ترانه

ای هفت دريا همچو قطره پيش قدرت

ای بحر نا پيدا ، كران بی كرانه

از بهر گلخند لبان غنچه لبخند

وی بهر آواز تر بلبل ، بهانه

ای سرالاسرار تمام آفرينش

در بهت سرگردانی عرفان نشانه

در خشكی سُكر لبانت راز مستی

كز هرم آن خيزد ز خُمّ می زبانه

ماييم و قلبی پر نياز و سوز و سازی

در پيشگاه حس ناب شاعرانه

ما را نيايد وصف تو با شعر لالی

هيهات زين سودای خام كودكانه

در قاف قدر شامخت ما را گذر نيست

كانجا بجز عنقا ندارد آشيانه

صد كهكشان چون نقطه ای محو تو هستند

ای خارج از حد تصور در ميانه

با تو ازل آغاز گرديد و روان شد

تا انتها جاری شد و مانا زمانه

در لامكان بی زمانی عشق جاويد

در بهت "لا ادری" مايی جاودانه

ای "مطلع الانوار" اشراقات شرقی

ای غرب عرفان ابتدای شهر قانه

لاف تجرد می زند صوفی و ليكن

مانند ابجد خوان مكتب ناشيانه

اما به لطف مهر تو گشته مجسم

تصوير تو در شعر چشمانم شبانه

آنك تو و موج عطا ای بحر احسان

اينك گدای عاشقی بر آستانه

محمد علی جعفريان


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 10:20 AM توسط منتظر|

یک بار دیگر عشق را با خون نوشتند

به ياد روح بزرگ انسانهاى خود ساخته و پاکي که ايثارشان در راه خدا الهام بخش تعهد و فداكارى است. عظمت انسانى چهره ‏هاى پرفروغ تاريخ خونبار ما چون مسلم بن عقيل و هاني بن عروه، اسوه همه كسانى است كه در زندگى به هدف هايى والاتر از دنيا اعتقاد دارند و ارزشهاى متعالى را مى ‏جويند. انسانهاى نمونه از نظر ايمان، اخلاق، شهامت، جوانمردى و استقامت، هميشه زينت تاريخ بوده و هستند.


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 10:7 AM توسط منتظر|

 بسم الله الرحمن الرحیم
 
فیلمسازان‌ آمریکایی‌ مهدویت‌ را نشانه‌ گرفته‌اند
 
هالیوود و مهدویت؛‌
گفت‌ و گو با دکتر حسن‌ بلخاری‌
اشاره:
دکتر حسن بلخاری، فارغ التحصیل رشته ادیان و عرفان، از اساتید دانشکده هنر دانشگاه تهران و آشنا با علوم ارتباطات هستند؛ با توجه به اطلاعات جامعی که  ایشان در زمینه فعالیتهای رسانه های غربی در خصوص مقابله اندیشه اسلامی و بویژه موضوع مهدویت دارند، خدمت ایشان رسیدیم و سؤالاتی را در همین  زمینه مطرح کردیم.
 
· با توجه‌ به‌ اینکه‌ فرمودید غرب‌ پی‌ برده‌ که‌ جوهرة‌ تفکّر شیعی‌ بحث‌ مهدویت‌ است‌، چه‌ اقداماتی‌ را در مقابله‌ با آن‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ انجام‌ داده‌ است‌؟
 
بگذارید برای‌ جواب‌ به‌ این‌ سؤال‌ بسیار مهمتان‌ من‌ مقداری‌ به‌ عقب‌ برگردم‌. مهدویت‌ از کی‌ برای‌ غرب‌ یک‌ دغدغه‌ شد. اولاً، این‌ نکته‌ را خدمتتان‌ عرض‌ کنم‌ بعد از مسألة‌ ظهور صفویه‌ در ایران‌ و اوجگیری‌ اهداف‌ استعماری‌ غرب‌ نسبت‌ به‌ شرق‌ و اینکه‌ ایران‌ را می‌خواست‌ دروازة‌ هند بکند، مسأله‌ مذهب‌ ما هم‌ برای‌ آنها جدّی‌ شد، عثمانی‌ سنی‌ بود و ما شیعه‌ و آنها هم‌ از این‌ استفاده‌ کردند. آنجا به‌طور جدّی‌ وارد شناخت‌ مبانی‌ مذهبی‌ ما شدند که‌ از آن‌ برای‌ خود استفاده‌ کنند.


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 10:1 AM توسط منتظر|

نویسنده : فاطمه.س.

مقدمه

1- مأموریت امام (ع) چیست ؟ 

     1 – الف - آیا اهل بیت(ع)  خود به تنهایی نمی توانند مأموریت خود را انجام دهند ؟

2– جشن ها و مرا سم ها به چه میزان امام(ع)  را نصرت می کند ؟

3- با انبیا نیز برای نصرت اهل بیت میثاق بسته شد

4 - ما چگونه می توانیم امام (ع) را نصرت نماییم ؟

مآخذ

 

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ، بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العلمین و توکّلت علی الله

 

امام زمان(عج) نياز به نصرت دارد ، نياز به ياور دارد.

امام‏زمان(عج) جشن تولّد نمي‏خواهد، امام زمان(عج) ياور مي‏خواهد

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 9:48 AM توسط منتظر|

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صلّ علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

« اهل بیت (ع) در احادیث به اندازه ی عقول مردم صحبت کرده اند »

      احادیث اهل بیت (ع) به عنوان یک منبع اصلی در طول تاریخ مورد توجه شیعیان بوده است. حال این سئوال برای ما پیش می آید که تبعیت از احادیث اهل بیت (ع) جوابگوی تمام نیازهای بشر هست یا خیر؟ آیا اگر ما با قرآن و حدیث جلو بیاییم همه چیز حل می شود؟ و یا اینکه اصلاً چه کسی می تواند بر اساس آیات و احادیث دقیقاً عمل کند؟ و سئوال کلیدی تر اینکه اصلاً چرا باید از اهل بیت (ع) تبعیت کرد؟ برای پاسخ به این سئوال می توان به آیه 30 سوره ی بقره اشاره کرد که خداوند می فرماید : « اذ قال ربک للملئکة انی جاعل فی الارض خلیفة ... » در این آیه خداوند با ملائک در میان می گذارد که می خواهد در زمین خلیفه قرار دهد یعنی ملائک نیز باید به این خلیفه سجده کنند سپس حضرت آدم (ع) را خلـیفه قرار داده و بعد رسولانی دیگـر را برترین افراد را « مثل الواالعزم » قرار می دهد و از میان آنها حضرت رسول الله (ص) را کامل ترین رسول انتخاب کرد [1]. پس نقش امام (ع) به عنوان جانشین و حتی رسول (ص) در خلافت بر ارض و وظیفه ی ما در تبعیت ایشان کاملاً عیان است. با ذکر یک مثال وارد در این بحث شویم که تا چه حد به احادیث اهل بیت (ع) می توان جلو رفت. اگر ما بخواهیم تیزهوشان یا نخبگان علمی را تربیت کنیم آنها را از بقیه جدا کرده و بر ایشان یک دانشگاه عظیم و مجهز درست می کنیم و بهترین امکانات و اساتید را در اختیارشان قرار می دهیم در واقع بین آنها و بقیه تفاوت قائل می شویم و در آن دانشگاه مطالب بیشتر و سطح بالاتری را به آنها می گوییم وقتی این رفتار با رفتار خداوندی مقایسه می کنیم می بینیم که خداوند در برخورد با انبیاء و رسل و به خصوص رسل الواالعزم کلاس تربیتی آنها را از بقیه جدا کرده و یا خداوند در قرآن نیز همین رفتار را پیاده می کند یعنی قرآن با هر کس به اندازه همان شخص مطلب قرار می دهد. ما روی یکسری مطالب پیش پا افتاده نمی توانیم اسم معارف بگذاریم مطالبی از قرآن که هم در معرض مؤمن قرار بگیرد و هم در معرض کافر اصلاً اسمش معرف نیست حتی اگر ظاهری قیمتی داشته باشد. معارف مطالبی است که قرآن از خودش غیرت نشان داده و در دسترس هر کسی قرار نمی گیرد، برای برداشت از قرآن ما به تقوا نیاز داریم، قرآن یکسری معارف را در اختیار متقین قرار  می دهد [2] و در معارف سطح بالاتر حتی به اجازه امام (ع) و اشبه شدن به ایشان نیاز است. همانطور که گفته شد رفتار خداوند این است که برای افراد با سطوح مختلف و اندازه عقولشان کلاس های متفاوت می گذارد و همین مسئله را در قرآن نیز جاری کرده است. حال می بینیم اهل بیت (ع) به عنوان باب الله چگونه در احادیث شان این رفتار را جریان داده اند. اگر سراغ احادیث اهل بیت (ع) هم برویم با همین مطلب مواجه شویم که اهل بیت (ع) به اندازه ی عقول مردم صحبت کرده اند و یک حدیث معیار سنجش احادیث دیگر است و آن اینکه فرموده اند ، « ما به اندازه عقولشان صحبت می کنیم » ( امام صادق (ع) : رسول الله (ص) هرگز با مردم به اندازه ی عقول خویش سخن نگفت. حضرت رسول (ص) : ما انبیاء امر شده ایم که به اندازه ی عقل های مردم با آنها صحبت کنیم  [3] ) و این مطلب از آنجا اهمیت دارد که ما به عنوان الگو سعی می کنیم تمام کلیات بلکه جزئیات زندگی مان را با اهل بیت (ع) چک کنیم به طور مثال اگر ما در زمان امام صادق (ع) بودیم می رفتیم پیش ایشان شغل و تحصیلات و بسیاری مسائل کلی و جزئی دیگر را سئوال می کردیم تا با ایشان نحوه زندگی مان هماهنگ شود و اگر کسی از ما می پرسید که چرا خودت تصمیم نمی گیری می گفتیم که می خواهیم زندگی مان با امام (ع) میزان شود. و این یک مسئله فطری است یعنی ما از نظر فطرت هم به اهل بیت (ع) احتیاج داریم. این مطلب مربوط به زمان و مکان نیست اما متاسفانه چون ما با موضوع غیبت کنار آمده ایم رفتارهای امروزی جامعه برایمان عادی شده سئوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا واقعاً کسی می تواند تمام جزئیات را بر اساس آیات و احادیث عمل می کند ؟ به طور مثال اگر کسی بخواهد یک نماز دو رکعتی اقامه کند نیاز به یکسری مقدمات تقوایی ، اخلاقی ، طهارتی دارد و اگر کسی تمام این مسائل را رعایت کرد و روزبه روز هم قوی تر انجام داد بعد از ده سال سعی و تلاش زیاد می تواند یک نماز دو رکعتی بجا آورد ؟ و باز دقیق تر از اینکه با شرایط امروز جامعه مان که تقوائیات و اخلاقیات و سایر مسائل بسیار دشوارتر شده است کسی می تواند مثلاً یک شبانه روز لباس تقوای خود را نگه داری کند ؟ پس از این منظر باز هم احتیاج ما به اهل بیت (ع) تشدید خواهد شد. چه بسا که نیاز امروز ، بسیار بیشتر از نیازهای مردم هزار و چهارصد سال پیش است. در اینجا محتوای احادیث برای ما پر رنگ می شود و عقل مرجوع می کند که محتوای احادیث اهل بیت (ع) که دعاها و آثاری از قوی ترین شیعیان نقل شده است بیشتر است مثل نقل های ابوحمزه ثمالی که قیمت زیادی دارد یا نقل های مفضل که مطالب بسیار زیاد البته در سطح پایین تر را شامل می شود یا معارفی که از جابر بن یزید جعفی نقل شده که البته آن هم با توجه به نیازهای معارفی آن زمان جابر بن یزید جعفی مطرح شده مثلاً اگر جابر در آیه 75 سوره ی انعام می پرسد ملکوت چیست ؟ شاید اگر ما آنجا بودیم سئوال دیگری می پرسیدم و یا زمانی که کمیل از مولا امیرالمؤمنین (ع) می پرسد که حقیقت چیست ؟ امیرالمؤمنین (ع) چند مرحله را برای او می گوید و وقتی کمیل خواهد بیشتر بداند می گوید چراغ را خاموش کن که خورشید طلوع کرد یعنی بلند شو دیگر بس است. مثال دیگر اینکه ظاهراً زرارة بن اعین از امام صادق (ع) در مورد حقیقت می پرسد ؟ آقا می فرمایند از فضل خداست این جواب ها یعنی جواب کلی دادن ، یعنی افراد را برای غیبت آماده می کردند. از اهل بیت (ع) در آن زمان معارف زیادی تعلیم نداند و ما الان کم داریم و بسیاری سئوالات در مورد آیات برای ما بدون جواب مانده است. و ما از احادیث هم نمی توانیم برداشت زیادی بکنیم و از همین رو به قول امام خمینی (ره) اهل ظن و گمان هستیم یعنی آیات و احادیث به ما رسیده ما را اهل ظن و گمان بار آورده و با آراء و نظرات متفاوتی برخوردی می کنیم که دیگر نمی توانیم تقلید کنیم. مثلاً در المیزان نیز گاهی دو یا سه نظر متضاد مطرح است و در آخر هم می گوید خوب این نظرات مطرح است ( الله اعلم ) در اینجا انسان به این مطلب می رسد که تبعیت از آثار و حتی از آراء کسانی که شدیداً مقید بوده اند و به استفاده از قرآن و حدیث نمی تواند ما را در معارف سیراب کند و پاسخگویی ما باشد و انسان در چند راهی می افتد و نیاز به امام حی در انسان روز به روز تشدید می شود.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

[1] - بحارالانوار ، ج 8 ، صفحه 345 / عيون اخبار رضا (ع) ، صفحه 262 / منتخب الانوار المضينه صفحه 11 / علل الشرايع جلد 1 ، صفحه 5

[2] - آيه‌ي 2 سوره بقره

[3] - کافي ، جلد 1 صفحه 23 / امالي شيخ صدوق 418 / تحف العقول ، ص 137

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 9:33 AM توسط منتظر|

آیات مهدی (عج)=منبع(http://www.asrezohoor.com)

بسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ ﴿1﴾
به نام خداوند بخشنده بخشایشگر
الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمينَ ﴿2﴾
ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است.
الرَّحْمنِ الرَّحيمِ ﴿3﴾
بخشنده و بخشایشگر است
مالِکِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿4﴾
مالک روز جزاست.
إِيّاکَ نَعْبُدُ وَ إِيّاکَ نَسْتَعينُ ﴿5﴾
(پروردگارا!) تنها تو را می‏پرستیم؛ و تنها از تو یاری می‏جوییم.
اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ ﴿6﴾
ما را به راه راست هدایت کن...
صِراطَ الَّذينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لاَ الضّالِّينَ ﴿7﴾
راه کسانی که آنان را مشمول نعمت خود ساختی؛ نه کسانی که بر آنان غضب کرده‏ای؛ و نه گمراهان.

--------------------------------------------------------------------------------
حديث شماره : 1438
1438 - ( الإمام الصادق عليه السلام ) " إن ظاهرها الحمد ، وباطنها ولد الولد ، والسابع منها القائم عليه السلام " ويأتي في الحجر 87 .
* حدیث شماره : 1438 ** یونس بن عبد الرحمان مرفوعا از امام صادق ( ع ) نقل کرده که دربارهء گفتهء خدای سبحان " ولقد آتیناک سبعا من المثانی والقرآن العظیم " فرمود : ظاهر آن حمد وستایش است وباطن آن فرزند [ یعنی امام باقر ( ع ) ] وهفتمین آن [ یعنی هفتمین فرزند امام باقر ( ع ) ] قائم علیه السلام است "
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1438 - المصادر :* : العیاشی : ج 2 ص 250 ح 37 - عن یونس بن عبد الرحمن ، عمن ذکره ، رفعه قال : سألت أبا عبد الله علیه السلام عن قول الله ( ولقد آتیناک سبعا من المثانی والقرآن العظیم ) قال : -* : إثبات الهداة : ج 3 ص 551 ب 32 ف 28 ح 568 - عن العیاشی ، وقال : " أقول تقدم الوجه فی مثله ، والأقرب هنا أن یراد ولد ولد الحسین علیه السلام وهو الباقر علیه السلام فإن السابع من أولاده القائم علیه السلام ، والصادق علیه السلام محسوب من السبعة على التوجیهین " .* : البرهان : ج 2 ص 354 ح 8 - عن العیاشی .* : المحجة : ص 113 - عن العیاشی .* : البحار : ج 24 ص 117 ب 39 ح 6 وج 92 ص 236 ب 29 ح 26 - عن العیاشی .* : نور الثقلین : ج 3 ص 27 ح 101 - عن العیاشی

==================================================

سوره مبارکه البقرة

الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ ﴿3﴾
(پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب [=آنچه از حس پوشیده و پنهان است] ایمان می‏آورند؛ و نماز را برپا می‏دارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنان روزی داده‏ایم، انفاق می‏کنند.

--------------------------------------------------------------------------------
حديث شماره : 1443
1443 - ( الإمام الصادق عليه السلام ) " من أقر بقيام القائم أنه حق "
* حدیث شماره : 1443 ** داود بن کثیر رقی ، از امام صادق ( ع ) روایت کرده است که حضرت در ارتباط با آیهء شریفهء " الذین یؤمنون بالغیب " فرمود : " [ یعنی ] کسانی که به حقانیت قیام وظهور قائم ( ع ) اعتقاد داشته باشند "
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1443 - المصادر :* : کمال الدین : ج 2 ص 340 ب 33 ح 19 - حدثنا محمد بن موسى بن المتوکل رضی الله عنه قال : حدثنا محمد بن یحیى العطار قال : حدثنا أحمد بن محمد بن عیسى ، عن عمر بن عبد العزیز ، عن غیر واحد من أصحابنا ، عن داود بن کثیر الرقی ، عن أبی عبد الله علیه السلام ، فی قول الله عز وجل : ( الذین یؤمنون بالغیب ) قال : -* : معانی الأخبار : على ما فی المیزان ولم نجده فیه .* : إثبات الهداة : ج 3 ص 458 ب 32 ف 5 ح 93 - عن کمال الدین بتفاوت یسیر ، وفیه " هدى للمتقین " .* : المحجة : ص 16 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه .* : البرهان : ج 1 ص 53 ح 4 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه ، وفیه " من آمن بقیام القائم . . . " ثم قال : وفی نسخة " من أقر بقیام القائم علیه السلام " .* : البحار : ج 51 ص 52 ب 5 ح 28 - وج 52 ص 124 ب 22 ح 9 - عن کمال الدین ، وفیه عن أبی عبد الله علیه السلام فی قول الله عز وجل : ( هدى للمتقین . . . ) .* : نور الثقلین : ج 1 ص 31 ح 11 - عن کمال الدین .* : المیزان : ج 1 ص 46 - کما فی کمال الدین ، عن المعانی .* : منتخب الأثر : ص 167 ف 2 ب 1 ح 75 - عن المحجة .وفی : ص 514 ف 10 ب 5 ح 4 - عن کمال الدین
============================================
سوره مبارکه البقرة

فَتَلَقّي آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوّابُ الرَّحيمُ ﴿37﴾
سپس آدم از پروردگارش کلماتی دریافت داشت؛ و خداوند توبة او را پذیرفت؛ چرا که خداوند توبه‏پذیر و مهربان است.

--------------------------------------------------------------------------------
حديث شماره : 1444
1444 - ( الإمام الصادق عليه السلام ) " هي الکلمات التي تلقاها آدم من ربه فتاب الله عليه ، وهو أنه قال : أسألک بحق محمد وعلي وفاطمة والحسن والحسين ، إلا تبت علي . فتاب الله عليه إنه هو التواب الرحيم ، فقلت له يا ابن رسول الله فما يعني عز وجل بقوله فأتمهن ؟ قال : يعني فأتمهن إلى القائم اثني عشر إماما ، تسعة من ولد الحسين عليهم السلام ، قال المفضل فقلت : يا ابن رسول الله فأخبرني عن قول الله عز وجل ( وجعلها کلمة باقية في عقبه ) قال : يعني بذلک الإمامة جعلها الله تعالى في عقب الحسين إلى يوم القيامة . قال فقلت له : يا ابن رسول الله فکيف صارت الإمامة في ولد الحسين دون ولد الحسن عليهما السلام ، وهما جميعا ولدا رسول الله صلى الله عليه وآله وسبطاه وسيدا شباب أهل الجنة ؟ فقال عليه السلام : إن موسى وهارون کانا نبيين مرسلين وأخوين ، فجعل الله عز وجل النبوة في صلب هارون دون صلب موسى عليهما السلام ، ولم يکن لأحد أن يقول لم فعل الله ذلک ؟ وإن الإمامة خلافة الله عز وجل في أرضه وليس لاحد أن يقول لم جعله ( جعلها ) الله في صلب الحسين دون صلب الحسن عليهما السلام لان الله تبارک وتعالى هو الحکيم في أفعاله لا يسأل عما يفعل وهم يسئلون " ويأتي في البقرة - 124 والزخرف - 28 .
* حدیث شماره : 1444 ** محمد بن زیاد ازدی از مفضل بن عمر روایت کرده که گفت ازامام صادق ( ع ) دربارهء آیهء شریفهء " واذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن " سئوال کردم حضرت فرمود : آنها کلماتی بودند که آدم ( ع ) آنها را از پروردگار خویش دریافت نمود وخداوند توبهء اورا پذیرفت وآنها عبارت بودند از اینکه فرمود : خدایا از تو میخواهم به حق محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین ، توبه ام را بپذیری ، وخداوند توبهء او را پذیرفت ، براستی که او توبه پذیر مهربان است ، عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ( ص ) معنای فرمودهء خدای عزوجل فاتمهن چیست ؟ فرمود : یعنی دوازده امام را با قائم ( ع ) کامل گردانید ، نه امام از فرزندان حسین علیهم السلام ، مفضل گفت : عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ( ص ) معنای این فرموده خدای سبحان " وجعلها کلمة باقیة فی عقبه " چیست ؟ فرمود : منظور از این امامتی است که خداوند آنرا تا قیامت در نسل امام حسین ( ع ) قرار داده است ، گفت ، به او عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ( ص ) ، چگونه امامت در ذریه ونسل امام حسین ( ع ) قرار گرفت ودر ذریهء امام حسن ( ع ) قرار نگرفت در حالیکه هر دو فرزندان رسول خدا ( ص ) ونوه های دختری او وسرور جوانان اهل بهشت بوده اند ؟ آن حضرت فرمود : موسی وهارون دو پیامبر مرسل ودو برادر بودند ، وخدای سبحان نبوت را در ذریهء هارون قرار داد نه موسی ، وهیج کس نمیتواند بگوید که چرا خداوند این کار را انجام داد ؟ وامامت ، خلافت خدای عزوجل در روی زمین است وکسی حق ندارد بگوید چرا خداوند آنرا در نسل وذریهء فرزندان حسین ( ع ) قرار داد ودر فرزندان امام حسن ( ع ) قرار نداد ، زیرا خداوند تبارک وتعالی در کارهای خود حکیمانه عمل می کند ، واز آنچه انجام می دهد مورد پرسش قرار نمی گیرد ، وآنان ( مردم ) مورد پرسش وسئوال قرار خواهند گرفت . .
مراجع شیعه :
مراجع سنی : 1444 - المصادر :* : کمال الدین : ج 2 ص 358 ب 33 ح 57 - حدثنا علی بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضی الله عنه قال : حدثنا حمزة بن القاسم العلوی العباسی قال : حدثنا جعفر بن محمد بن مالک الکوفی الفزاری قال : حدثنا محمد بن الحسین بن زید الزیات قال : حدثنا محمد بن زیاد الأزدی ، عن المفضل بن عمر ، عن الصادق جعفر بن محمد علیهما السلام قال : سألته عن قول الله عز وجل ( وإذا ابتلى إبراهیم ربه بکلمات فأتمهن ) ما هذه الکلمات ؟ قال : -* : معانی الأخبار : ص 126 ح 1 کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر .* : الخصال : ص 304 ح 84 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر فی سنده ومتنه .* : کتاب النبوة لابن بابویه : على ما فی مجمع البیان ، وتأویل الآیات ، والمناقب* : مناقب ابن شهرآشوب : ج 1 ص 283 - إلى قوله : اثنی عشر إماما - عن کتاب النبوة ، عن ابن بابویه بإسناده عن المفضل بن عمر قال : -* : مجمع البیان : ج 1 ص 200 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر ، عن کتاب النبوة .* : إرشاد القلوب : ص 421 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر ، یرفعه ( ابن بابویه ) المفضل بن عمر : -* : تأویل الآیات : ج 1 ص 77 ح 57 کما فی کمال الدین ، إلى قوله : إثنا عشر إماما " وفیه " علی والحسن والحسین وتسعة من ولد الحسین صلوات الله علیهم أجمعین " عن کتاب النبوة .* : الصافی : ج 1 ص 138 - عن الخصال .* : إثبات الهداة : ج 1 ص 645 ب 9 ف 53 ح 783 - عن تأویل الآیات ، إلى قوله " والتسعة من ولد الحسین " .* : غایة المرام : ج 1 ص 78 ب 15 ح 31 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه : -* : البرهان : ج 1 ص 147 ح 1 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسیر ، عن ابن بابویه ، إلى قوله " اثنی عشر إماما " .* : البحار : ج 11 ص 177 ب 3 ح 24 - عن معانی الأخبار .وفی : ج 12 - ص 66 ب 3 ح 12 - عن الخصال بتفاوت یسیر .وفی : ج 24 ص 177 ب 5 ح 8 - عن کمال الدین بتفاوت یسیر .وفی : ج 26 ص 323 ب 7 ح 3 - عن معانی الأخبار ، والخصال .* : نور الثقلین : ج 1 ص 120 ح 338 - عن الخصال ، إلى قوله : من ولد الحسین ( علیه السلام ) .* : ینابیع المودة : ص 97 ب 24 - عن المناقب ، إلى قوله " من ولد الحسین علیهم السلام " .* : منتخب الأثر : ص 77 ف 1 ب 6 ح 33 - عن کمال الدین

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 9:31 AM توسط منتظر|

یک بار دیگر عشق را با خون نوشتند

به ياد روح بزرگ انسانهاى خود ساخته و پاکي که ايثارشان در راه خدا الهام بخش تعهد و فداكارى است. عظمت انسانى چهره ‏هاى پرفروغ تاريخ خونبار ما چون مسلم بن عقيل و هاني بن عروه، اسوه همه كسانى است كه در زندگى به هدف هايى والاتر از دنيا اعتقاد دارند و ارزشهاى متعالى را مى ‏جويند. انسانهاى نمونه از نظر ايمان، اخلاق، شهامت، جوانمردى و استقامت، هميشه زينت تاريخ بوده و هستند.

«مسلم بن عقيل‏» يكى از اين چهره‏ هاست. شنيدن نام اين انسان والا و سرباز فداكار راه حق، ياد آور همه خوبيها، رشادتها و جوانمردي هاست; و خواندن زندگينامه اين سردار رشيد اسلام، درس آموز و الهام‏ بخش و سازنده است. حماسه مسلم‏بن عقيل در كوفه، پيش درآمدى بر نهضت عظيم عاشورا بود; و خود مسلم، پيشاهنگ نهضت‏ سيدالشهدا -عليه ‏السلام و سفير انقلاب كربلا و پيش مرگ حماسه تاريخ‏ ساز و جاويدان عاشورا بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 9:29 AM توسط منتظر|

نمایش بزرگ

------------------------------------------------------------

نمایش بزرگ

 

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 1:23 AM توسط منتظر|

آنچه تاكنون آموخته ايم
1ـ برداشت عاطفي
ـ يكي از جنبه هاي حادثه كربلا بعد عاطفي است مي دانيم كه كربلا به دليل وضعيت خاص خود در به شهادت رسيدن بيش از شانزده تن از خاندان رسالت و نيز كيفيت خونبار آن زخمي عميق و پردامنه بر قلب جامعه شيعه ايجاد كرد. حادثه از هر جهت جدي و قابل ملاحظه بود. اثر عاطفي آن بلافاصله در شيعه پديدار شد توابين نخستين گروهي بودند كه تحت تاثير اين قضيه قرار گرفتند و از آنجا كه خود را مقصر مي ديدند بدون آن كه انديشه سياسي روشني داشته باشند خود را در معرض شهادت قرار دادند. مي دانيم كه آنان قبل از رفتن به سوي شام از كوفه بر سر مزار امام حسين (ع) آمدند و طي چند روز به گريه و زاري پرداختند .....

با نگاهي به آنچه در احاديث امامان (ع) درباره اقامه عزا و زيارت مرقد امام حسين (ع) وارد شده مي توان دريافت كه به سرعت بعد عاطفي كربلا جاي خود را در جامعه شيعه بازكرد. و حتي گروههايي از سنيان را نيز به خود جذب كرد و به مرور عزاداري سالانه آغاز شد. ادبيات شيعي نيز تحت تاثير اين قضيه و ساير رخدادهاي خونيني كه براي شيعيان پيش آمد ... ادبياتي مبتني بر «مرثيه» شد. حجم عظيم كتابهاي نوشته شده در اين رابطه با عنوان مقاتل از ابتدا با كتاب «مقتل الحسين» نوشته لوط بن يحيي ازدي (متوفاي 157 قمري) تا كتاب «نفس المهوم في مصيبته سيدنا الحسين المظلوم» نوشته مرحوم حاج شيخ عباس قمي محدث بزرگ معاصر نشان از صحت اين مدعا است.  (1)

 از آن پس نام  امام حسين (ع) با گريه بود و عاشورا مهمترين حاديه غمگينانه در تاريخ بشمار مي آمد گريه براي امام ثوابي بي اندازه و رفتن به زيارت مرقد امام حسين (ع) پاداشي فزون از حد داشت اين بعد عاطفي كم كم توسعه يافت و ايام وَفَيات ساير امامان نيز به عنوان ايام عزا مطرح شد.  (2)

علت شكل گيري نگاه عاطفي به دين (واقعه عاشورا)

ـ گسترش تبليغات ضد ديني از زمان حكومت بني اميه و تخريب پيشوايان ديني در اذهان مردم (تخريب شخصيت اميرمومنان (ع) توسط معاويه و نيز معرفي امام حسين (ع) به عنوان يك فرد مهاجم و طاغي در زمان يزيد)

ـ جعل اخبار و روايات از زبان پيامبر (ص) مبني بر قرار دادن عيد در روز عاشورا.

ـ تاكيد پيشوايان ديني در اقامه مجالس عزاداري و دعا و زيارت بخاطر عدم وجود راه ديگري براي ترويج و احياء دين.

 

نتايج اين رويكرد
1-  بستر سازي اجتماعي با تظاهرات بيروني از طريق مجالس عزاداري براي استحكام مباني عقيدتي و مذهبي

2-  ايجاد وحدت بيروني اجتماعي

3-  بسط مفهوم تبري در جامعة ديني بخاطر نشر مفهوم لعن ظالمين در نهضت عاشورا

4-  نقش محوري امام حسين (ع) باعث هويت بخشيدن به مفهوم زندگي مومنان شد.

5-  تاكيد بر آداب ديني در ايام محرم از طريق دعوت به توبه، دعا، زيارت، امر به معروف و نهي از منكر، تلاوت قرآن، انفاق و....

6-  شكل گيري روح انقلابي و قيام بر عليه ظالمان زمان

7-  پرورش هزاران شاعر،‌اديب، مورخ و محدث

8-  ايجاد بنگاههاي خيريه و اطعام به فقيران و كمك به بلاد اسلامي

9-  تشكيل و گسترش مجالس تعزيه و شبيه خواني و هنر مذهبي

       ......

 

 1- (مجموعه مقالات/ ص 203)

2- (مجموعه مقالات/ ص84)

3-(مجموعه مقالات/ مقتل نگاري در تاريخ/ محمود يزدي مطلق/ ص 103/ ج 3)

نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 1:4 AM توسط منتظر|

فرا رسیدن ماه محرم را به همه دلسوختگان امام حسین (ع) و یاران وفادارسش تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد یکتاه خواستاریم لیاقت استفاده از این ماه پر فضیلت را به ما عطا نماید
نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی 1386ساعت 0:52 AM توسط منتظر|

امروز دست امام زمان (عج) در عرصه مدیریت جهانی آشکار است
پدیدآورندگان: [ نشریه ساعت صفر]

رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی اش در منا، دو موضوع دانشگاه کلمبیا و مسئله هسته‌ای ایران را، نمونه‌هایی از امداد و مدیریت امام زمان (عج) در عرصه جهانی دانست.


دکتر احمدی نژاد در منا ـ بعثه مقام معظم رهبریبه گزارش آینده روشن، دکتر احمدی نژاد در سخنرانی پیش نشده خود در جمع زائران ایرانی بیت الله الحرام، دخالت امام زمان(عج) را در عرصه مدیریت جهانی کاملا آشکار و واضح دانست و تاکید کرد که بدون لطف و عنایت خاصه ایشان، عزت و عظمت کنونی ملت ایران در جهان امروز، امکان پذیر نبود.

رییس جمهور در سخنان خویش جلسه دانشگاه کلمبیا و مسئله هسته ای را نمونه هایی از امدادها و عنایات آشکار امام عصر (عج) دانست.

متن کامل سخنان دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشور، که روز عید سعید قربان، در بعثه مقام معظم رهبری را می توانید در اینجا بخوانید.

نوشته شده در دوشنبه هفدهم دی 1386ساعت 5:52 PM توسط منتظر|

 

emam zaman

نمایش بزرگ

نوشته شده در دوشنبه هفدهم دی 1386ساعت 5:36 PM توسط منتظر|


آخرين مطالب
» انتقال سایت
» اين عيدها براي من آقا نمي شود
» ای روزگار بی مروت
» کدام گوشه ی دنیا نهفته روی چو ماهت
» کبوترهای بقیع
» محرم 1390
» نهج البلاغه
» چشم چراني و خيانت چشم
» ماه رمضان 1390
» پناهيان:هم انکار نزدیک بودن ظهور غلط است و هم سوءاستفاده از آن

Design By : Pichak